onsdag den 27. juli 2011

Livet på farmen! - en sætning jeg hører tit

Hi :) 
  Nu har jeg været her i snart 2½ uge, og hver dag oplever jer noget nyt, ser noget andet eller smager en ny smag af det new zealandske liv. Selvom hverdagen ikke er helt normal endnu, da skolestart for term 3 først er på mandag, så er jeg ved at være faldet til i familien J Det er rigtig dejligt og nu hvor jeg sidder og tænker tilbage, så tror jeg det først skridt for at blive en del af familien var da Wendy sagde til mig over middagsbordet: "Maia sagde tidligere i dag, at hun aldrig mere ville føle sig som et enebarn." Det var virkelig dejligt at høre det, for det var Maia jeg har haft problemer at falde i snak med i starten. Men det er også ved at være gået over, nu føles det meget mere naturligt at snakke om ting der sker, sladder mm. 
  Men siden sidst har vi haft fuldt hus, med besøg af to, Ros og Freddie, af Wendys 3 brødre. Freddie kom også med hans mand og deres søn Perry på næsten 5. Det var rigtig sjovt da de var her, da de fortalt en masse historier fra deres barndom og alle de dumme ting de har gjort. Vi var en tur til Picton og lege på legepladsen og smutte sten, ude og købe noget honning, hvor Ros følte sig så fornærmet over ekspedientens håndtering af hans spørgsmål at han slet ikke ville købe noget (hvilket var umådelig sjovt da vi var kommer ud af butikken, men temmelig pinligt inde i selve butikken) og Freddie viste os hvordan man hypnotisere høner til at få dem til at spille døde. Det var under denne fremvisning at det sjoveste under det besøg skete XD Maia prøvede at fange en høne og da hun så endelig fik fanget den sked den på hende, så hele hendes ben var dækket af hønselort! Hun blev så forskrækket, at hun smed hønen væk fra sig så den daskede hovedet lige ind i væggen. Det hele var rigtig sjovt indtil vi et øjeblik senere opdagede vi at den var død fordi den havde brækket nakken L Der var faktisk også en til død i løbet af de dage brødrene var på besøg.
  Vi havde fået et lille sort lam i løbet af den første uge jeg var her. Det var ret lille, men de sorte lam er også af mindre statur end de hvide, så det var nok derfor. I gennem hele torsdagen havde moderen til lammet gået og bræed (eller hvad man nu kalder den lyd får laver), hvor vi så havde tjekket om lammet var der. Det var det, og det løb hen til moderen, men så gik moderen væk fra lammet. Fredag morgen kunne vi så ikke finde lammet så vi var fire der gik ud og gennemsøgte marken de var på, hvor vi så fandt det ligge, helt koldt, inde under et læ. Så det var desværre det første tab af et lam vi kommer til at have i år! Forhåbentlig kommer der ikke flere, men nu er vi forberedte med sutte ting til at kunne fodre lammene med, hvis modrene ikke selv gør det J
  Men som sagt, eller jeg er ikke sikker på jeg har sagt det til dig, men jeg bor på en farm hvor de har får, høns, massere af vinmarker, grøntsager og frugter mm. og lige i øjeblikket sker der mest med fårene, for lammene skal sendes til slagterier, det er vinter og de har høstet vinmarkerne, så det er bare nogle bare træer.
  Selvom der har været en masse uheld med dyrene det sidste stykke tid, så har vi også reddet et lam, bare ikke et af vores egne, men naboens J Det var endt nede i bækken som er i mellem vores og naboens vinmarker, og kunne ikke komme op, men med hjælp fra tre tøsers hjælp, Maddie, Maia og jeg, kom det op efter vi havde været i bækken, løbet i gummistøvler og gravet en rampe, kom det skræmte våde lam op af bækken J
  Jeg er også startet til fodbold, og har til dags dato været til 2 træninger og 1 kamp. De har også spurgt mig om jeg evt. vil med til et nationalt stævne hvor de 36 bedste skolehold spiller! Nu skal vi bare se om jeg må for arrangørerne da jeg ikke er fra New Zealand, og skolen.  
  Som du kan se sker der en hel masse hernede, både gode og mindre gode ting, men nu bliver jeg nødt til at smutte, jeg skal nemlig pakke og så afsted til Rainbow ski! :D
Vi snakkes ved, når jeg er startet i skole! J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar